fredag 25 september 2009

Självbevarelsedrift är att se till att man kan ta sig upp igen, innan man hoppar ner på spåret.

"SPÅRSPRING GULLMARSPLAN SÖDERUT!!1" ylades över radion när jag var påväg in på Gullmarsplan och vidare mot Farsta Strand. TLC var snabbt med på noterna och ropade att jag skulle ta det försiktigt in mot Gullmarsplan.
I detta fall stod jag redan stilla, tack vare att man gärna lyssnar på radion med ett öra hela tiden när man kör. Detta gällde dock Hagsätra-spåret, där en kort kille hade fått för sig att ta sig ned på spåret av någon anledning.

Han var dock för kort för att lyckas ta sig upp igen, och låg därför halvvägs uppe på plattformen och ålade som en säl så länge jag såg honom.
Plikten kallade dock, och en kyckling-kebab(?) intogs(inmundigades) på Gullmarsplan. Väktare skickades till spår(egentligen plattformsdel) 3 och läxade upp denna korta spårbeträdanden.

1 kommentar:

  1. Spårbeträdandet blev "kort" kan man säga.. :)

    En otäck grej som hände mig i jämnhöjd med Solna station:
    Jag ska till att passera plattformen, sth 160, jag håller kanske 140.. får syn på en kille som sitter och dinglar med fötterna över plattformskanten!
    En lång tyfonstöt och killen fullkomligt flyger upp och därför klarar sina nedre lemmar..
    tänk om jag råkat blicka ned i körordern/tidtabellen just då..

    SvaraRadera