lördag 2 juni 2012

Extrajobb under utbildningen. Klockan är 3.30 och det har regnat i 36 timmar i sträck när jag inväntar avgångstid i Gullmarsplan. De tre sista timmarna av tjänsten går ut på att köra mellan Gullmars och Skarpnäck. Det blir tre varv med 20min vändtid i varje ände och nästan inget folk. En bra tjänst.

Utsikten mot Årstabron skvallrar om att de flesta har bättre saker för sig än att vara fulla i tuben, typ som att sova. Lugna jobbnätter är också uppskattat, precis som bra tjänster.

Det är en vecka teori kvar till praktikdel 2. Vi ska gå igenom företagsspecifika regler hos SJ och skriva "teoriprov" hos Trafikverket. These days ska även lokförare skriva teori hos dem. Tanken är att alla förare i EU ska ha samma grundkunskaper, så att en och samma förare kan köra nere i Europa när ertms införs.
Veckan efter får vi komma ut på fältet igen, med fem veckor praktik plus semester framför oss innan de sista tre veckorna teori. Vi har kommit en bra bit i utbildningen nu..!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar